+370 62020365  
usc@usc.utena.lm.lt

K. Ladygos 18C, Utena, LT-28239
Kodas 301089574

Donatas PuslysLapkričio 15 d. 13.00 val. Utenos švietimo centre vyks seminaras – diskusija „Iššūkiai demokratijai XXI amžiuje: nuo naujo pobūdžio tironijų iki meritokratijos krizės“. Lektorius D. Puslys. Renginys nemokamas. Registracija SEMI + sistemoje.

Donatas Puslys yra Vilniaus politikos analizės instituto Medijų ir demokratijos programos vadovas. Pagrindinės domėjimosi sritys – iššūkių demokratijai analizė, istorinės atminties politika, Vidurio ir Rytų Europos literatūra ir, žinoma, futbolas – ypač lietuviškas.

Lektoriaus planai yra paremti nauja akademine literatūra, kuri nagrinėja iššūkius demokratijai, tad tikrai gali praversti ir istorikams, ir etikos mokytojams, ir geografams, ir galbūt net lietuvių kalbos mokytojams, nes planuose naudoju ir grožinę literatūrą, pvz. Nabokovą, Undinę Radzevičiūtę, Czeslawą Miloszą.

Renginio dalyviai gali būti: istorikai, pilietiškumo mokytojai, geografai. Planai gali praversti istorikams, etikos mokytojams, ir geografams, ir galbūt net lietuvių kalbos mokytojams.

Seminarai švietimo pagalbos specialistams

20221107Utenos švietimo centro pedagoginės psichologinės tarnybos psichologai įgyvendina Utenos rajono savivaldybės finansuojamą projektą „Švietimo pagalbos specialistų psichikos sveikatos stiprinimas - 2022“, kuriuo siekiama plėtoti švietimo pagalbos specialistų asmenines ir profesines kompetencijas, gilinantis į esminius trauminių patirčių atpažinimo požymius, savalaikės pagalbos vaikui ir jo artimiausiai aplinkai organizavimo aspektus, stiprinant specialistų savitarpio supratimą ir palaikymą, gebėjimą spręsti darbines situacijas, didinant jų psichologinį atsparumą bei gerinant psichinę sveikatą.
2022 m. lapkričio 4 d. specialistai dalyvavo seminare „Kaip švietimo pagalbos specialistas gali padėti vaikui įveikti traumines patirtis“, o lapkričio 7 d. švietimo pagalbos specialistai rinkosi į poilsio ir renginių centrą „Alaušo slėnis“, kur dalyvavo patirtiniame lauko seminare. Švietimo pagalbos specialistai turėjo galimybę patirti bendrumo jausmą, išgyventi komandos jausmą netradicinėje aplinkoje, patirti teigiamų emocijų.
Švietimo pagalbos specialistų darbo specifika susijusi su tam tikromis įtampomis. Kaip greitai ir sėkmingai specialistas susitvarkys su įtemptomis situacijomis, priklauso nuo tam tikrų jo dalykinių ir asmeninių kompetencijų. Todėl, pasak projekto dalyvių, tikslinga būtų šį projektą tęsti toliau, sudarant galimybę specialistams nuolat reflektuoti savo patirtį, darbines situacijas, emocinę savijautą darbe.

Jurgita Bareišienė

Sėkmingas pasirodymas STEAM konkurse

IMG 9887 LargeUtenos Vyturių progimnazijos 5a klasės moksleivis Jonas Neseckas dalyvavo LINPRA (Lietuvos inžinerijos ir technologijų pramonės asociacija) organizuotame STEAM konkurse.
Konkursui Jonas naudodamas Lego SPIKE robotikos konstruktorių, sukonstravo robotą - šuniuką „Sargį“, kuris susipažįsta su aplinka, seka pagaliuką, valgo kaulą, pyksta ir loja ant šukų, glostomas meilinasi, bet jei uždengiamos akys supyksta, o jei niekas su juo nebendrauja po 30 sekundžių robotukas užmiega.
Konkurse pavyko laimėti vieną iš trijų pagrindinių prizų: 200 eur „Elektromarkt“ čekį.
Mūsų mokyklos robotikos komandos „Žaibas“ atstovai š. m. spalio 21 d. vyko atsiimti prizo į parodą „Balttechnika 2022“, kuri vyko Vilniuje, LITEXPO parodų rūmuose.
Parodoje, LINPRA stende, Jonas su draugais keletą valandų demonstravo šuniuko veikimą parodos dalyviams ir žiūrovams, kurie liko sužavėti Jono kūriniu.
Po projekto pristatymo visa mūsų mokyklos delegacija apžiūrėjo „Balttechnika 2022“ parodoje demonstruojamas naujausias robotikos ir pramonės inžinerines sistemas, išbandė įvairias STEAM veiklas.
Planuojame ir ateityje dalyvauti tokiuose konkursuose, garsinti Utenos Vyturių progimnaziją ir mūsų laimės miestą Uteną.

Konkursui pateiktas projekto pristatymas >>>

Utenos Vyturių progimnazijos
Muzikos, IT ir robotikos mokytojas
Linas Vaitiekėnas

Lapkričio 3 d., 15.00–17.00 val., Lietuvos nacionalinėje M. Mažvydo bibliotekoje (Gedimino prospektas 51, Vilnius) vyks viešoji konsultacija „Atnaujintas programos turinys kaip geresnio matematikos mokymo ir mokymosi prielaida“. Plačiau skaitykite čia >>>

Prisijungimo nuoroda: https://youtu.be/T-3e5QMxX04

Utenos Aukštakalnio progimnazija tęsia „Kokybės krepšelio“ veiklas

aukstakalnioAukštakalnio progimnazija nuo š. m. vasario mėnesio dalyvauja „Kokybės krepšelio“ projekte. Mokykla išsikėlė tikslą – Pasiekimų gerinimas ir ugdymo proceso tobulinimas atsižvelgiant į mokinių skirtybes ir poreikius.
1 uždavinys. Stiprinti mokinių pažinimą kuriant mokytojų bendradarbiavimo kultūrą.
2 uždavinys. Teikti mokiniams savalaikę ir įvairiapusę pagalbą plečiant mokymosi aplinkų ir būdų įvairovę.
Didžioji dalis veiklų planuotos 2022-2023 m. m., o 2022 m. vasario-birželio mėnesiais vykdyti pirkimai ir pasiruošimas pagrindiniam šių mokslo metų veiklų įgyvendinimui. Dalis veiklų, vykusių jau pirmąjį projekto pusmetį (daugiausiai pradinio ugdymo skyriuje), buvo sėkmingos ir leido tinkamai susiplanuoti kitų mokslo metų veiklas.
Mokinių pasiekimams nemažą reikšmę gali turėti tikslinga ir savalaikė pagalba vaikams. 2022 m. „Žiburio“ skyriuje pirmajame pusmetyje pradėto įgyvendinti „Kokybės krepšelio“ projekto lėšomis įsigyta priemonių, kurių dėka visos pedagogės gali teikti didesnę ir tikslingesnę pagalbą mokiniams, kai jiems to reikia. Taikant UMD mokymosi barjerų šalinimui puikiai pasitarnauja skaitymo liniuotės, dokumentų skaitymo kameros. Ludo Turris kaladėlės I-IV klasėse pritaikomos matematikos pamokose, padedant geriau suvokti ir spręsti užduotis. Jos taip pat kūrybiškai taikomos ir kt. dalykų pamokose. Balansinės kėdutės padeda judriems mokiniams geriau išlaikyti dėmesį, patogios pasirenkant ar keičiant darbo vietą. Grindų kėdės suteikia galimybę pritaikyti norimą erdvę mokymuisi. Vaikai labai džiaugiasi ir pagalbos mokiniui specialisčių naudojamais konstruktoriais, žaidimais smulkiosios motorikos gerinimui, kūrybiškumo sužadinimui, atsipalaidavimui, įsitraukimui į mokomąsias veiklas.
Kas dar bus įgyvendinta projekto metu? Didėja pagalbos, teikiamos mokiniams, apimtys ir įvairovė, praplėsta neformaliojo švietimo pasiūla, popamokinė veikla pradinukams. Atnaujintos fizinės aplinkos (mokyklos baldai), įrenginėjamas poilsio kambarys mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, praturtinti pagalbos mokiniui specialistų ir gamtos mokslų kabinetai, sukurta elektroninė informavimo sistema mokyklos fojė (progimnazijoje). Pavasarį numatytos projektinės veiklos lauke, tam įsigyti mobilūs baldai vidiniam mokyklos kiemui.
Tikimės, kad tiek mokiniai, tiek tėvai įvertins mokyklos indėlį siekiant efektyvesnio ugdymo proceso, kartu pasidžiaugs besikeičiančia mokykla.

Progimnazijos direktorė Jolita Kaziliūnė

Šių metų spalio 10-14 dienomis vyko švietimo įstaigų vadovų, atstovų bei socialinių partnerių stažuotė Lenkijoje pagal kvalifikacijos tobulinimo programą „Tarpinstitucinis bendradarbiavimas įgalinantis mokinių pažangos ir pasiekimų gerinimą: Lenkijos patirtis“.

lenkijaTrumpa stažuotės programa

Spalio10 d.
Kultūros ir švietimo sričių bendradarbiavimas STEM ugdyme (Koperniko muziejus Varšuvoje).

Spalio 11 d.
Katovicai. Mokytojų ir mokyklų vadovų kvalifikacijos tobulinimo organizavimas (Susitikimas Katovicų regioniniame mokytojų rengimo centre “WOM”. Mokinių formalaus ir neformalaus švietimo dermė (lankymasis neformalaus švietimo įstaigoje „Jaunimo namuose“).

Spalio 12 d.
Katovicai. Susitikimai su Katovicų ikimokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo ir profesinio ugdymo pedagogų bendruomenėmis švietimo įstaigose.

Spalio 13 d.
Zakopanė. Kultūrinių objektų įtraukimas į ugdymo procesą.

Spalio 14 d.
Lenkijos Respublikos švietimo įstaigų patirties refleksija. Idėjų pritaikymas projektui pagal programą „Tūkstantmečio mokyklų programa“.