+370 62020365  
usc@usc.utena.lm.lt

K. Ladygos 18C, Utena, LT-28239
Kodas 301089574

09 01 steam

Utenos Aukštakalnio progimnazija baigia „Kokybės krepšelio“ projekto veiklas

pazangaiUtenos Aukštakalnio progimnazijoje 2023 m. rugpjūčio 31 d. pasibaigia projektas „KOKYBĖS KREPŠELIS“, kuris yra finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis. Progimnazija skaičiuoja pasiektus rezultatus, vertina įgyvendintas veiklas. Galime pasidžiaugti, kad išties pagerėjo mokinių rezultatai: žymiai padaugėjo mokinių, pasiekusių aukštesnįjį lygmenį. Projekto metu stebėti klasių, kurioms teikta papildoma pagalba, pasiekimai įvairiais pjūviais – dalyko lygmeniu, mokinio lygmeniu, klasės. Atlikus 2022-2023 m. m. 7-ų klasių mokinių rezultatų palyginimą su pradiniais tų pačių mokinių 2020-2021 m. rezultatais, turime tokius mokinių, padariusių pažangą, duomenis.
Pagrindinės ugdymosi pagalbos priemonės šiemet buvo nukreiptos 3-4 ir 7-ųjų klasių mokiniams. Beveik pusė 7-os klasės mokinių padarė pažangą anglų kalbos dalyko, geri rezultatai – IT. Nagrinėjant kiekvieno 7-ų klasių grupės mokinio duomenis gauta, kad 2,4 proc. 7-ųjų klasių mokinių padarė pažangą arba išlaikė aukščiausią įvertinimą (10) visų 6-ių pagrindinių dalykų (lietuvių kalba, matematika, anglų kalba, gamta ir žmogus / biologija, istorija, IT). 5-ų dalykų pažangą padarė 6,1 proc., 4-ių – 6,7 proc. Iš viso bent vieno dalyko pažangą padarė 64,8 proc. 7-os klasės mokinių. Visiems 5-8 klasių mokiniams, padariusiems per metus didžiausią pažangą arba pasiekusiems geriausių rezultatų mokykloje (Top40) baigiantis mokslo metams projekto lėšomis organizuota edukacinė išvyka.
Nagrinėjant kiekvieno 3-4 klasių grupės mokinio duomenis gauta, kad 6,6 proc. mokinių padarė pažangą 4-ių nagrinėjamų dalykų (lietuvių kalba, matematika, anglų kalba, pasaulio pažinimas). 3-ų dalykų pažangą padarė 13,9 proc., 2-jų – 21,4 proc., 1-o – 35,8 proc. Iš viso bent vieno dalyko pažangą padarė 76,6 proc. 3-4 klasių mokinių, 23,3 proc. mokinių padarė pažangą, kai kuriuose iš nagrinėtų dalykų, peršokdami į aukštesnį lygį.

Projekto sėkmės:

  1. Sukurta ir toliau tobulinama mokinio individualios pažangos sistema (IPSS), leidžianti stebėti kiekvieno mokinio pasiekimų dinamiką. Vykdyti pradinių klasių mokinių pasiekimų ir pažangos stebėsena buvo sudėtinga, kai yra tik 4 pasiekimų lygmenys. IPSS leidžia stebėti pažangą plačiau.
  2. Projekto dėka užtikrinta trūkstama pagalba mokiniams pamokoje (mokytojo padėjėjas, mokytojas konsultantas, individualios konsultacijos) ir padidinta neformaliojo švietimo pasiūla.
  3. Sukurta dalykinė ir klasių vadovų kolegiali metodinės medžiagos duomenų bazė.
  4. Mokinių namų ruošos klubas „Popamokinis“ (1-4 kl.) – mokiniams, kuriems reikalingas užimtumas po pamokų, sudarytos sąlygos ir išsiaiškinti namų darbus, ir užsiimti įvairia lavinančia veikla. Analogiška veikla pradėta įgyvendinti mokyklos lėšomis 5-6 kl. mokiniams.
  5. Atnaujinti dalies kabinetų baldai, salė, įsigyta papildomų mokomųjų priemonių ir pan.
  6. „Žiburio“ skyriaus bibliotekoje atnaujinta grožinė literatūra. Kabinetai aprūpinti konstruktoriais kasdieniam mokinių pertraukų užimtumui.
  7. Įrengtas specialus nusiraminimo kambarys 5-8 klasių mokiniams.

„Kokybės krepšelio“ projektas tapo svarbiu pagalbos laipteliu gerinant ugdymo(si) aplinkas mokiniams Utenos Aukštakalnio progimnazijoje – plečiant mokyklos fizines aplinkas, telkiant mokytojus bendradarbiauti.

„ERASMUS+“ PROGRAMA KVIEČIA MOKYTIS UŽSIENIO KALBŲ EU Academy | Online Language Support (OLS)

Tai nemokama internetinė kalbų mokymosi platforma, kuri suteikia galimybę įsivertinti, praktiškai naudoti ir tobulinti savo kalbų žinias. Visiems profesinio mokymo, bendrojo ugdymo, suaugusiųjų švietimo, aukštojo mokslo ir sporto sektorių mobilumo veiklų dalyviams (darbuotojams ir besimokantiesiems).

Online Language Support (OLS) pristatymas pdf


Kompetencijos asmens karjerai šiuolaikiniame skaitmeninių technologijų pasaulyje

7 COLLAGEŠiuolaikinių skaitmeninių technologijų kompetencija tampa vis svarbesnė asmens karjerai. Gebėjimas naudotis skaitmeninėmis priemonėmis ir platformomis leidžia efektyviau dirbti, kurti naujas asmenines ir profesines galimybes. Šios kompetencijos padeda efektyviai dirbti, prisitaikyti prie sparčiai kintančių technologijų ir siekti sėkmės savo karjeroje.

Mokymai „Kompetencijos asmens karjerai šiuolaikiniame skaitmeninių technologijų pasaulyje“ (I modulis) vyko 2024 m. vasario 20 d. pagal Erasmus KA 1 projekto „Asmens karjera šiuolaikinių technologijų pasaulyje“ programą.

„Erasmus+“ KA1 projektas „Asmens karjera šiuolaikinių technologijų pasaulyje“ (2023-1-LT01-KA122-ADU-000135155) finansuojamas remiant Europos Komisijai.

logo k1„Projektas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis. Tačiau išreiškiamas požiūris ar nuomonė yra tik autoriaus (-ių) ir tai nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Švietimo mainų paramos fondo požiūrį ar nuomonę. Nei Europos Sąjunga, nei dotaciją teikianti institucija negali būti laikoma už juos atsakinga“.

Parengė metodininkė R. Dasevičienė

 

 

 

 

 

 


Dirbtinio intelekto naudojimas asmeninėje ir profesinėje veikloje

koliazasŠiuolaikinių skaitmeninių technologijų kompetencija tampa vis svarbesnė asmens karjerai. Gebėjimas naudotis skaitmeninėmis priemonėmis ir platformomis leidžia efektyviau dirbti, kurti naujas asmenines ir profesines galimybes. Šios kompetencijos padeda efektyviai dirbti, prisitaikyti prie sparčiai kintančių technologijų ir siekti sėkmės savo karjeroje. Seminare buvo siekiama suteikti kuo daugiau žinių apie dirbtinį intelektą, jo ypatybes, galimą funkcionalumą, taikant skirtingus metodus. Tai ateities technologija, kurioje slypi didžiulės galimybės galinčios išplėsti žmogaus galimybes. Buvo pristatoma dirbtinio intelekto sąvokos, ypatumai, praktinis pritaikymas ir technologijos.

Mokymai „Dirbtinio intelekto naudojimas asmeninėje ir profesinėje veikloje“ (III modulis) vyko 2024 m. vasario 20 d. pagal Erasmus KA 1 projekto „Asmens karjera šiuolaikinių technologijų pasaulyje“ programą.

„Erasmus+“ KA1 projektas „Asmens karjera šiuolaikinių technologijų pasaulyje“ (2023-1-LT01-KA122-ADU-000135155) finansuojamas remiant Europos Komisijai.

logo k1„Projektas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis. Tačiau išreiškiamas požiūris ar nuomonė yra tik autoriaus (-ių) ir tai nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Švietimo mainų paramos fondo požiūrį ar nuomonę. Nei Europos Sąjunga, nei dotaciją teikianti institucija negali būti laikoma už juos atsakinga“.

Parengė metodininkė R. Diominienė

 

 

 

 




Informacinių ir komunikacinių įgūdžių plėtojimas
K1 2Įveikiant šių dienų iššūkius, aktualijas nuolat kintančiame pasaulyje pagal Utenos švietimo centro vykdomą KA1 suaugusiųjų mokymo projektą „Asmens karjera šiuolaikinių technologijų pasaulyje“ (2023-1-LT01-KA122-ADU-000135155) praktiškai organizuotas ir moderuotas hibridinis renginys Utenos r. suaugusiųjų bendruomenei.
Hibridinio renginio formatas – tai viena iš technikų siekiant efektyvios komunikacijos keičiantis idėjomis, kuriant projektus, sudarant sąlygas dalyvauti tiesioginiuose susitikimuose ir prisijungti virtualiai.
Tikėtina, kad hibridinio seminaro formato pristatymas padės suaugusiųjų bendruomenei efektyviau įveikti šių dienų iššūkius ir užtikrinti sėkmingą asmeninę karjerą šiuolaikiniame technologijų pasaulyje.
logo k1„Projektas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis. Tačiau išreiškiamas požiūris ar nuomonė yra tik autoriaus (-ių) ir tai nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Švietimo mainų paramos fondo požiūrį ar nuomonę. Nei Europos Sąjunga, nei dotaciją teikianti institucija negali būti laikoma už juos atsakinga“.

Parengė metodininkė R. Dasevičienė


Kaip naudotis GPT?

viesinimas k1Džiaugiamės galimybe dalyvauti mokymuose, kuriuos teikia KA1 suaugusiųjų mokymo projektas „Asmens karjera šiuolaikinių technologijų pasaulyje“. Kaip dalis projekto, mokymai SpainBcn-Programs įstaigoje Barselonos mieste, Ispanijoje suteikė galimybę įgyti naujų informacinių ir komunikacinių įgūdžių, kurie tampa vis svarbesniu darbo efektyvumo ir produktyvumo didinimo įrankiu šiuolaikinėje darbo aplinkoje bei įveikiant naujus iššūkius. Nuoširdus komandinis darbas visada žavi ne tik rengiant, bet ir įgyvendinant projektus, įgyjant naujų patirčių.
Rugsėjo 27 d. Švietimo centre vyko rajono įstaigų darbuotojų susitikimas, kurio metu Švietimo centro metodininkė Rita Diominienė supažindino su dirbtinio intelekto veikimo principas, informavo kaip naudotis GPT.
„Erasmus+“ KA1 projektas „Asmens karjera šiuolaikinių technologijų pasaulyje“ (2023-1-LT01-KA122-ADU-000135155) finansuojamas remiant Europos Komisijai.
logo k1„Projektas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis. Tačiau išreiškiamas požiūris ar nuomonė yra tik autoriaus (-ių) ir tai nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Švietimo mainų paramos fondo požiūrį ar nuomonę. Nei Europos Sąjunga, nei dotaciją teikianti institucija negali būti laikoma už juos atsakinga“.

Parengė metodininkė R. Diominienė

 

 

 


Utenos švietimo centro vykdomas projektas „Asmens karjera šiuolaikinių technologijų pasaulyje“ 2023-1-LT01-KA122-ADU-000135155

ba1Sinergija, nuoširdus komandinis darbas visada laimi ne tik rengiant, bet ir įgyvendinant projektus, įgyjant naujų patirčių.

Džiaugiamės galimybe dalyvauti mokymuose, kuriuos teikia KA1 suaugusiųjų mokymo projektas „Asmens karjera šiuolaikinių technologijų pasaulyje“. Kaip dalis projekto, mokymai SpainBcn-Programs įstaigoje Barselonos mieste, Ispanijoje suteikė galimybę įgyti naujų informacinių ir komunikacinių įgūdžių, kurie tampa vis svarbesniu darbo efektyvumo ir produktyvumo didinimo įrankiu šiuolaikinėje darbo aplinkoje bei įveikiant naujus iššūkius.

Po mokymų efektyviai suplanuotas laisvas laikas - galimybė pažinti šalies kultūrą, įkvėpti naujų idėjų ir kūrybinio potencialo.

Projektų įgyvendinimas ne tik pagerina mūsų žinias ir įgūdžius, bet ir leidžia patirti unikalią kelionę, kurios metu mokomės iš kitų kultūrų.

logo k1„Projektas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis. Tačiau išreiškiamas požiūris ar nuomonė yra tik autoriaus (-ių) ir tai nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Švietimo mainų paramos fondo požiūrį ar nuomonę. Nei Europos Sąjunga, nei dotaciją teikianti institucija negali būti laikoma už juos atsakinga“.

Parengė metodininkė R. Sabaliauskienė


 

Kviečiame teikti pastabas ir pasiūlymus patikslintam ugdymo bendrųjų programų projektui

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija teikia derinti Priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrųjų programų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. V-1269 „Dėl Priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“, pakeitimo įsakymo projektą.

Su visuomene konsultuojamasi Įsakymo projektą skelbiant Teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS), kur pastabas ir pasiūlymus gali teikti visi suinteresuoti asmenys ir institucijos. Pastabas ir pasiūlymus prašome pateikti el. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. per 15 darbo dienų nuo dokumento paskelbimo TAIS dienos.

Susipažinti su patikslintu bendrųjų programų projektu galima čia, pastabas ir pasiūlymus kviečiame teikti iki rugpjūčio 1 d. el. paštu: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį., Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį..

Viešoji konsultacija skelbiama portale epilietis

Teisės akto projekto tekstas

Kviečiame neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėjus teikti paraiškas iki rugpjūčio 4 d.

Utenos rajono savivaldybės tarybos sprendimas TS-134-1.

Konkursas teikti programų paraiškas pagal Utenos rajono savivaldybės 2022-2023 metų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi veiksmų plano įgyvendinimo priemones.

Utenos rajono savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi veiksmų plano įgyvendinimo priemonių konkurso finansavimo paraiška.

2023 m. birželio 29, 30 d. Zarasų r. mokyklų vadovų stažuotė „Efektyvus bendradarbiavimas ir jo įtaka ugdymo įstaigoje“

001Utenos švietimo centre vyko zarasiškių susitikimas su Utenos rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus bei ugdymo įstaigų atstovais. Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas Romualdas Kraulišas bei pavaduotoja Virginija Vaitiekienė pristatė Utenos švietimo situacijos analizę, apie Krašuonos progimnazijos mokinių pasiekimų ir pažangos įsivertinimą kalbėjo pavaduotoja ugdymui Viktorija Vilūnienė. Papietavę svečiai lankėsi Utenos Dauniškio gimnazijoje, Utenos Krašuonos progimnazijoje, Utenos mokykloje-vaikų darželyje „Šaltinėlis“.
Kitą dieną zarasiškiai lankėsi senojoje pašto stotyje ir domėjosi Aukštaitijos turtais Utenos krašte. Bendradarbiavimas su socialiniais partneriais buvo puikiai atskleistas lankantis Vytauto Valiušio keramikos muziejuje, o neformalaus ir formalaus ugdymo įstaigų bendradarbiavimas – Giedriaus Mazūro keramikos studijoje.

Plačiau skaitykite Zarasų rajono savivaldybės tinklapio naujienose.

Pažintis su STEAM centro veikla

42023 m. birželio 14 ir 15 d. Aukštakalnio progimnazijos 7a ir 8d klasių mokiniai kartu su klasės vadovėmis Sabina Eidukynaite bei Inga Šulciene, lydimi karjeros ugdymo specialistės Daivos Baršauskienės, lankėsi Utenos regioniniame STEAM centre. Centro atstovai pristatė savo veiklas. Apsilankėme centre įrengtose astrofizikos – aerokosmonautikos, biologijos – chemijos, fizikos – inžinerijos bei robotikos – IT laboratorijose. Susiskirstę grupelėmis, centre dirbančių metodininkų pagalba, išbandėme įvairius prietaisus, robotus, kūnus papuošėme laikinomis tatuiruotėmis. Likome sužavėti centre teikiamų veiklų specifika, naujovėmis. Smagu, kad ir Utenoje mokiniai gali eksperimentuoti, kurti, susipažinti su moksliniais tyrimais, inovacijomis, darnaus vystymo idėjomis. Rudenį tikrai grįšime ir išbandysime naujas tiksliųjų mokslų veiklas.