Utenos Aukštakalnio progimnazija baigia „Kokybės krepšelio“ projekto veiklas

pazangaiUtenos Aukštakalnio progimnazijoje 2023 m. rugpjūčio 31 d. pasibaigia projektas „KOKYBĖS KREPŠELIS“, kuris yra finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis. Progimnazija skaičiuoja pasiektus rezultatus, vertina įgyvendintas veiklas. Galime pasidžiaugti, kad išties pagerėjo mokinių rezultatai: žymiai padaugėjo mokinių, pasiekusių aukštesnįjį lygmenį. Projekto metu stebėti klasių, kurioms teikta papildoma pagalba, pasiekimai įvairiais pjūviais – dalyko lygmeniu, mokinio lygmeniu, klasės. Atlikus 2022-2023 m. m. 7-ų klasių mokinių rezultatų palyginimą su pradiniais tų pačių mokinių 2020-2021 m. rezultatais, turime tokius mokinių, padariusių pažangą, duomenis.
Pagrindinės ugdymosi pagalbos priemonės šiemet buvo nukreiptos 3-4 ir 7-ųjų klasių mokiniams. Beveik pusė 7-os klasės mokinių padarė pažangą anglų kalbos dalyko, geri rezultatai – IT. Nagrinėjant kiekvieno 7-ų klasių grupės mokinio duomenis gauta, kad 2,4 proc. 7-ųjų klasių mokinių padarė pažangą arba išlaikė aukščiausią įvertinimą (10) visų 6-ių pagrindinių dalykų (lietuvių kalba, matematika, anglų kalba, gamta ir žmogus / biologija, istorija, IT). 5-ų dalykų pažangą padarė 6,1 proc., 4-ių – 6,7 proc. Iš viso bent vieno dalyko pažangą padarė 64,8 proc. 7-os klasės mokinių. Visiems 5-8 klasių mokiniams, padariusiems per metus didžiausią pažangą arba pasiekusiems geriausių rezultatų mokykloje (Top40) baigiantis mokslo metams projekto lėšomis organizuota edukacinė išvyka.
Nagrinėjant kiekvieno 3-4 klasių grupės mokinio duomenis gauta, kad 6,6 proc. mokinių padarė pažangą 4-ių nagrinėjamų dalykų (lietuvių kalba, matematika, anglų kalba, pasaulio pažinimas). 3-ų dalykų pažangą padarė 13,9 proc., 2-jų – 21,4 proc., 1-o – 35,8 proc. Iš viso bent vieno dalyko pažangą padarė 76,6 proc. 3-4 klasių mokinių, 23,3 proc. mokinių padarė pažangą, kai kuriuose iš nagrinėtų dalykų, peršokdami į aukštesnį lygį.

Projekto sėkmės:

  1. Sukurta ir toliau tobulinama mokinio individualios pažangos sistema (IPSS), leidžianti stebėti kiekvieno mokinio pasiekimų dinamiką. Vykdyti pradinių klasių mokinių pasiekimų ir pažangos stebėsena buvo sudėtinga, kai yra tik 4 pasiekimų lygmenys. IPSS leidžia stebėti pažangą plačiau.
  2. Projekto dėka užtikrinta trūkstama pagalba mokiniams pamokoje (mokytojo padėjėjas, mokytojas konsultantas, individualios konsultacijos) ir padidinta neformaliojo švietimo pasiūla.
  3. Sukurta dalykinė ir klasių vadovų kolegiali metodinės medžiagos duomenų bazė.
  4. Mokinių namų ruošos klubas „Popamokinis“ (1-4 kl.) – mokiniams, kuriems reikalingas užimtumas po pamokų, sudarytos sąlygos ir išsiaiškinti namų darbus, ir užsiimti įvairia lavinančia veikla. Analogiška veikla pradėta įgyvendinti mokyklos lėšomis 5-6 kl. mokiniams.
  5. Atnaujinti dalies kabinetų baldai, salė, įsigyta papildomų mokomųjų priemonių ir pan.
  6. „Žiburio“ skyriaus bibliotekoje atnaujinta grožinė literatūra. Kabinetai aprūpinti konstruktoriais kasdieniam mokinių pertraukų užimtumui.
  7. Įrengtas specialus nusiraminimo kambarys 5-8 klasių mokiniams.

„Kokybės krepšelio“ projektas tapo svarbiu pagalbos laipteliu gerinant ugdymo(si) aplinkas mokiniams Utenos Aukštakalnio progimnazijoje – plečiant mokyklos fizines aplinkas, telkiant mokytojus bendradarbiauti.